چگونه به عنوان یک مدیر جوان جدی گرفته شویم؟

مدیریت و کارآفرینی در سنی که تمامی هم سن و سالان در دانشگاه ها در حال تحصیل و یا به خوش گذرانی های دوران جوانی مشغولند با مشکلات متعددی روبروست. یکی از این معضلات٬ جدی گرفته شدن این افراد در محیط های رسمی است. جدی گرفته شدن از محیط کارکنان شرکت گرفته تا جلسات رسمی برای عقد قرارداد و یا تفاهمنامه٬ هنگامی سخت تر می شود که شما تنها با یک ایده و سرمایه اندک وارد صحنه تجارت شده اید. طبیعتا در موارد بسیاری اگر جیب شما پرپول باشد بسیار آسانتر جدی گرفته خواهید شد. به هر حال این موضوع به عنوان معضل همه ی مدیران جوان (از ۲۰ تا ۳۰ سال) در تمام دنیا رایج است. چه کارهایی را این کارآفرینان جوان باید انجام بدهند تا در محیط تجاری٬ جدی گرفته شوند؟

۱. از نیروهای مجرب در تیم بهره گیری کنید

پا گذاشتن در صنعتی که مملو از افراد مجربی است که مانند شما اهداف بزرگی در سر دارند٬ کار آسانی نیست. با بهره گیری از افراد مجرب و نامدار در حوزه فعالیت خود٬ توجه و اعتماد افراد دیگر را به تجارت خود جلب کنید.

۲. از دیگران بیاموزید

حتی اگر ایده شما بکر هم باشد٬ شما نفر اولی نیستید که پا به این عرصه می گذارید. از شکست ها و موفقیت های دیگران در حوزه فعالیت خود یاد بگیرید.

۳. کنجکاو باشید و سوال بپرسید

تا می توانید از همه سوال بپرسید. کنجکاوی و تحقیق بهترین راه افزایش سرمایه دانش در تجارت شماست. با این کار در طی زمان٬ شما به خبره ای در حوزه فعالیتتان تبدیل خواهید شد.

۴. ریسک کنید

ساخت یک برند موفق بطور یقین با ریسک بسیاری همراه است. پذیرش این ریسک می تواند به شکست شما منجر شود٬ اما عدم پذیرش آن قطعا به موفقیت شما ختم نخواهد شد.

۵. با بازاریابی گسترده اعتبار سازی کنید

اگر پول کافی در بساط دارید٬ بخش قابل توجهی از آن را صرف بازاریابی گسترده نمایید. به شکلی که نام برند شما برای فعالان حوزه کاریتان آشنا گردد. با این کار اعتبار حاصل شده برای برند شما٬ بخش عمده ای از نگرانی تان برای جدی گرفته شدن را رفع خواهد کرد.

۶. به کار خود ایمان داشته باشید

به کار٬ تیم و شرکت خود ایمان داشته باشید. چطور انتظار دارید دیگران به کاری که خود شما به صحت آن اعتقاد ندارید٬ اعتماد کنند؟ گام هایتان را راسخ بردارید و با اعتماد به نفس٬ از زحماتی که تا کنون برای پیمودن مسیر موفقیت و آفرینش برندتان برداشته اید دفاع کنید. این احساس را به طرف مقابل خود القا کنید تا به اندازه کافی جدی گرفته شوید.

چند نکته برای خانم ها!

حال اگر این مدیر جوان یک خانم باشد٬ باید اعتراف کرد که این امر بسیار سخت تر خواهد بود! خصوصا در کشورهایی مانند ایران که شکاف جنسیتی مشاهده می شود. مدیران خانم علاوه بر موارد فوق باید به نکات زیر هم توجه کنند.

۱. بیشتر از اینکه جذاب باشید٬ مقتدر باشید

اگر چه جذابیت در نگاه اول بسیار تاثیر گذار است٬ اما این موضوع به زودی رنگ می بازد و تنها خصوصیتی که شما را در کارتان موفق و جدی نشان خواهد داد٬ اقتدار شما خواهد بود.

۲. با خانم ها و آقایان یکسان برخورد کنید

بسیاری از مدیران جوان خانم تصور می کنند برای اینکه در کار جدی تر گرفته شوند باید با مردان محیط کار صمیمی تر از خانم ها برخورد کنند تا از این طریق در دایره اقتدار آقایان قرار بگیرند. اما این موضوع٬ بیشتر٬ توهمی درونی از خانم مدیر است که تنها خروجی آن شکاف در تیم خواهد بود.

۳. از برخورد احساسی دوری کنید

از بکار بردن جملات احساسی پرهیز کنید. بطور کلی خانم ها بخاطر روحیات عاطفیشان با موضوعات احساسی برخورد می کنند. این امر سبب می گردد قوه تصمیم گیری منطقی تحت تاثیر احساسات بطور صحیح و کامل عمل نکند. این موضوع می تواند به راحتی در محیط کار به عنوان نقطه ضعف مخصوصا در نگاه آقایان جلوه نماید.




تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |