طوفان فکری در عمل!

سلام!
تاخیر چند وقت اخیر بنده رو میبخشید؛ با یک ایده اومدم: کار مشترک!

اول، یادآوری یک روش و واژه(Brainstorming) :

رعایت این قواعد، منجر به هم‌افزایی در گروه می‌شود که نهایتاً باعث بروز خلاقیت در اعضای گروه می‌شود. بر این اساس، محدودیتی برای مطرح کردن ایده‌ها وجود نخواهد داشت و طی یک فرآیند طبیعی و بدون دخالت بیرونی، جمع مستمراً به ایده‌های بهتر دست خواهد یافت.

تمرکز بر کمیت

هرچه تعداد ایده‌هایی که تولید می‌شوند بیش‌تر باشد، احتمال دست یافتن به یک راه‌حل اساسی و اثربخش بیش‌تر است.

اجتناب از انتقاد

اگر در مواجههٔ اولیه با یک ایده، به جای انتقاد از آن، به توسعه و بهبود آن فکر کنیم، یک جو مناسب برای تولید ایده‌های غیرمعمول فراهم می‌شود. و همچنین باعث باز شدن فکر افرادمی شود و استفاده از این متد سبب ایجاد دامنه زیادی از راه حل‌های باورنکردنی می‌شود.

استقبال از ایده‌های غیرمعمول

ممکن است ایده‌های غیرمعمول رویکردهای جدیدی را به مسأله فراهم کنند و منجر به راه‌حل‌های بهتری نسبت به ایده‌های معمول شوند.

ترکیب و بهبود ایده‌ها

می‌توان با ترکیب دو ایدهٔ خوب، به ایده‌ای بهتر رسید که از هر دو ایدهٔ قبلی کامل‌تر باشد.

 

 

حالا برسیم به موضوعِمون: چطوره یه کاری کنیم ؟!

مثلاً چی...!!؟؟

مممم...!آها؛ چطوره brain storming رو  تو عمل و برای خودمون استفاده کنیم نه اینکه بعداً برای یه کارفرما!!

 دوست دارم همه دوستان از هرجای ایران که هستیم به این پست به دیده ی نقطه شروع یک فعالیت اقتصادی بزرگ (یا نسبتاً بزرگ) نگاه کنیم؛

 

 

 

 

 

همه ما قشر تحصیلکرده جامعه به حساب میایم؛ خیلیا که اتفاقاً تحصیلاتی هم ندارن دست به فعالیتهایی میزنند که خیلی سودآوره براشون؛ چرا که ماها نتونیم؟! ضمن اینکه با این روش اقدام به ایجاد یک فعالیت اقتصادیِ گروهی و مشارکتی ای میکنیم که شاید نشه بطور انفرادی انجام بشه و با اینکار و با هم افزایی ای که ایجاد میشه، بشه  با هم پایه گذار شروع یک فعالیت مشترک اقتصادی باشیم: چه کوچیک و چه بزرگ؛ در حد "پدیده شاندیز"!!


*پی نوشت:
در صورت تمایل میتونین از فعالیت اقتصادی ای که دارین بصورت انفرادی انجام میدین (یا دوست دارید انجام بدید ولی نمیتونید؛ با ذکر دلیل نتونستنتون"شاید راه حلش همینجا پیدا شه!") یا فعالیتهای اقتصادی موفقی که دوستان و آشناهاتون بهش دست زدن و موفق هم بودن، همینجا صحبت کنین!شاید بنظر ما رابطه منطقی بین انجام انفرادی و گروهی اون کار وجود نداشته باشه، ولی شاید یک نفر بتونه با نظرش همه رو متعجب و متقاعد کنه!!

 

 

ممنونم از وقتی که میذارید؛ همه نظراتتون مهمه؛ حتی اونی که بنظرتون خیلی پیش پا افتادست!!
با آرزوی موفقیت

 




موضوعات مرتبط: مدیریتیاقتصادیآموزشی

تاريخ : | | نویسنده : محمد کمالی دولت ابادی |